Wie zijn wie?
Onze website adres is: https://glowgifts.nl.
Privacybeleid glowgifts.nl
Als jij iets besteld, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we gaan altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Glow Gifts is gevestigd aan de Lijnbaan 29, 1561 EL Krommenie, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
Privacybeleid glowgifts.nl
Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met ons.
Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op Glow Gifts. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.
Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 24 december 2022.Kies je privacyvoorkeuren
Inhoudsopgave:
- Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
- Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
- Wat zijn persoonsgegevens?
- Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
- Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
- Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
- Hoe gaan wij om met gegevens van onze zakelijke verkooppartners?
- Waar slaan wij jouw gegevens op?
- Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
- Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
- Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
- Vragen?
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Glow Gifts (onderdeel van Bezooijen design&service b.v.), gevestigd aan de Lijnbaan 29, 1561 EL te Krommenie, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die glowgifts.nl verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Glow Gifts, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan glowgifts.nl gerelateerde domeinen.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of Glow Gifts klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je glowgifts.nl bestelgeschiedenis of surfgedrag.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met glowgifts.nl, zoals (zakelijke) klanten via ons verkoopaccount bij Glow Gifts en via onze eigen webshop www.glowgifts.nl
We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met ons via het contactenformulier.
In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Zo krijgen we jouw naam- en adresgegevens wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt.
Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.
De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten.
Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is
Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen wij van diegene jouw naam- en adresgegevens. Die gegevens heeft Glow Gifts nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.
Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, betaalgegevens.
Als je je geboortedatum hebt opgegeven slaan we dit op om je op je verjaardag een verrassing te kunnen sturen. Ook kunnen we jouw geboortedatum gebruiken om Glow Gifts voor jou zo relevant mogelijk te maken. Je kan hierover meer lezen onder het kopje ‘Gegevens voor een optimale winkelbeleving’.
Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele gekoppelde Glow Gifts apps, taalvoorkeur en je e-mail- en personalisatievoorkeuren.
Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen.
Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kan 24/7 contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen, e-mailen of chatten of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Twitter. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor kunnen onze klantenservicemedewerkers je meteen helpen.
We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.
Een telefoongesprek met onze klantenservice wordt opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.
Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Twitter of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard.
Ook kan de klantenservice de (aankoop)gegevens in jouw account gebruiken om je te belonen met een extraatje nadat je met ons contact hebt opgenomen. Hiermee willen we onze waardering voor jou als klant laten zien.
Gegevens voor een optimale winkelbeleving
In onze winkel staan meer dan 47 miljoen artikelen. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen al deze artikelen te vinden wat je zoekt.
Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan Glow Gifts jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.
Om je artikelen aan te bevelen, gebruiken we algemeen klantgedrag en statistieken. Als jij ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij Glow Gifts bovendien zo relevant mogelijk voor je maken door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren (‘je eigen Glow Gifts’). Ook kunnen we je met jouw toestemming relevantere advertenties binnen en buiten Glow Gifts laten zien en je gepersonaliseerde berichten sturen. Hierna leggen we uit welke gegevens we gebruiken voor deze persoonlijke ervaring.
Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer je op Glow Gifts een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt ziet dezelfde aanbevelingen. Wij laten je daarom ook altijd deze aanbevelingen zien, ook als je niet hebt gekozen voor je eigen Glow Gifts. Als je zoekt naar een bepaald dekbedovertrek, ziet iedereen dezelfde vergelijkbare overtrekken of hoeslakens. Of we laten je op basis van je zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de winkel kwamen.
Gepersonaliseerde berichten
Via e-mail en pushnotificatie
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via e-mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven deze niet te willen ontvangen.
Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen of je daarover pushnotificaties sturen, zoals de dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. We maken de inhoud van deze berichten relevanter voor je door de inhoud te baseren op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 3 jaar geleden. We gebruiken hier ook jouw algemene klantinfo voor, zoals je leeftijd of geslacht.
Wij kunnen je alleen persoonlijke aanbevelingen en informatie sturen als jij hebt gekozen voor je eigen Glow Gifts. Deze persoonlijke berichten zijn gebaseerd op het interesseprofiel dat wij van je samen hebben gesteld.
We gebruiken bij onze communicatie via e-mail technologie die ons kan vertellen of jij onze berichten leest en op welke hyperlinks jij in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden om bijvoorbeeld na te gaan of een e-mail veel gelezen wordt of niet. Alleen met jouw toestemming kunnen we deze informatie ook gebruiken om onze communicatie naar jou persoonlijker en dus relevanter maken. Deze toestemming kan je altijd intrekken.
Gegevens uit NPS- en marktonderzoeken
We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat onze klanten, partners en leveranciers willen. Daarom kunnen we je gegevens (e-mailadres en voor klanten ook Klant ID) gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend NPS- of marktonderzoek. NPS is een methode om tevredenheid te meten. Deze onderzoeken kunnen wij ook door derden laten uitvoeren. Op deze manier help je onze winkel en dienstverlening nog beter te worden. Deelname aan een NPS- of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Bij het onderzoek staat aangegeven hoelang wij jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het NPS- of marktonderzoek bewaren. Wij kunnen de resultaten van het onderzoek delen met een verkooppartner of een van onze klantenservicedienstverleners. Dat doen we alleen als jij in het onderzoek feedback hebt gegeven over het contact dat je met een van deze partijen hebt gehad. Zo kunnen ook zij jouw feedback gebruiken om hun dienstverlening te verbeteren. Naar aanleiding van jouw feedback kunnen zij binnen 28 dagen contact met jou opnemen om jouw feedback te bespreken.
Analyse
Wij analyseren informatie uit klant- en marktonderzoek, winacties en klik- en koopgedrag om inzicht in onze klanten en hun gebruik van onze diensten te verkrijgen. Ook maken we gebruik van segmentatiegegevens van Whooz B.V. om deze inzichten te verrijken. Als segmentatiespecialist geeft Whooz voorspellingen van kenmerken, interesses en gedragingen van alle Nederlandse en Belgische huishoudens. Wij kunnen deze gegevens onder meer gebruiken voor onze merkpositionering, om onze services te verbeteren en om onze campagnes te optimaliseren. Wij zorgen ervoor dat al onze analyses alleen op geaggregeerd niveau worden gerapporteerd. Dit betekent dat de resultaten op geen enkele wijze tot individuele klanten zijn te herleiden en niet worden gebruikt voor gepersonaliseerde uitingen. Dit doen wij vanuit ons gerechtvaardigd belang.
Indien je bezwaar hebt tegen het feit dat wij jouw klantgegevens combineren met de Whooz-gegevens, zullen wij – indien je ons daarom verzoekt – jouw gegevens daartoe blokkeren. Indien je meer informatie wilt over de Whooz-gegevens, dan kan je deze vinden op de website van Whooz (www.whooz.nl). Vragen over de gegevens van Whooz kan je richten aan compliance@whooz.nl.
Glow Gifts wil van tijd tot tijd onderzoeken of een eventuele samenwerking met een andere partij effectief is en wil daarvoor statistische inzichten verzamelen. Daarom delen we jouw klantgegevens en klik- en koopgedrag met behulp van Infosum Ltd., met DPG Media B.V. Ook delen we hiervoor jouw klantgegevens en koopgedrag met Albert Heijn B.V. Deze geaggregeerde statistische inzichten zijn niet herleidbaar naar individuele klanten en worden op geen enkele wijze toegevoegd aan de informatie die Glow Gifts over jou bewaart. Deze onderzoeken worden uitgevoerd op aparte systemen en de onderliggende gegevens worden direct na het uitvoeren van de analyse verwijderd van deze systemen. Dit doen wij vanuit ons gerechtvaardigd belang.
Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord
We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen.
Bij je review wordt automatisch aangegeven of je het product wel/niet hebt gekocht bij Glow Gifts. Dat komt dus bij je review te staan. Hiermee willen we de transparantie en betrouwbaarheid van de reviews op Glow Gifts borgen en kunnen onze klanten reviews beter op waarde schatten. Of je het product bij Glow Gifts hebt gekocht kunnen we checken met behulp van jouw bestelinformatie.
Het is ook mogelijk om een review te schrijven over een zakelijke verkooppartner van Glow Gifts. Als je iets via Glow Gifts bij een zakelijke verkooppartner hebt gekocht, krijg je naderhand een e-mail met het verzoek een review achter te laten.
Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond van de reviewvoorwaarden.
Gegevens voor prijsvragen en acties
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. Als jij daarmee akkoord gaat, kunnen we de gegevens die je bij een actie of prijsvraag met ons deelt ook gebruiken voor andere doeleinden. Bij de betreffende prijsvraag of actie kun je terugvinden waarvoor wij jouw gegevens precies gebruiken en hoe lang wij deze gegevens bewaren.
Gegevens om fraude tegen te gaan
Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.
In geval van een vermoeden van fraude of misbruik zullen wij bepaalde gegevens bewaren. We bewaren deze gegevens niet langer dan noodzakelijk.
Achteraf betalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.
Social media
Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op Glow Gifts artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Glow Gifts krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.
E-books beveiliging
Auteurs en uitgevers zijn afhankelijk van de inkomsten van e-books. Daarom vinden we illegaal kopiëren van e-books vervelend. De e-books die wij verkopen zijn dan ook voorzien van een watermerkbeveiliging. Het watermerk heeft zichtbare en onzichtbare kenmerken en voorziet de pagina’s van de e-books van unieke gegevens. Met het watermerk kunnen we nagaan wie het boek heeft besteld.
Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.
Waar slaan wij jouw gegevens op?
Wij slaan jouw gegevens op binnen wordpress. Glow Gifts zal in dergelijke gevallen passende maatregelen nemen om te waarborgen dat je gegevens zo goed mogelijk worden beschermd, zoals het overeenkomen met de ontvangers van standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die door de Europese Commissie zijn opgesteld. Mocht je hier vragen over hebben dan kun je daarvoor contact opnemen met ons.
Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
Glow Gifts neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Dit doen wij door verschillende beveiligde erkende tools binnen wordpress.
Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van Glow Gifts door klanten jonger dan 18 jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.
Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
Recht op informatie
Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
Recht op inzage
Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op correctie
Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account.
Recht om bezwaar te maken
Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij onze klantenservice aangeven dat je niet langer post van ons wilt ontvangen. Ook kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kun je zelf regelen in je account. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je zelf regelen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op dataportabiliteit
Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij bieden jou de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat te downloaden in account.
Recht op beperking
Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.
Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
Wij kunnen dit verzoek niet inwilligen indien er nog openstaande bestellingen of facturen zijn. Ook kunnen we dit verzoek niet inwilligen als we op grond van de wet je persoonsgegevens mogen bewaren ondanks een verwijderverzoek. Bijvoorbeeld indien er een vermoeden bestaat dat met je account is gefraudeerd. Nadat je 7 jaar niet meer bij ons inlogt, verwijderen wij al jouw gegevens.
Wij bieden jou de mogelijkheid om een verzoek in te dienen in je account.
Recht om een klacht in te dienen
Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met ons. Tot slot heb je het recht om je met jouw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.
Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop Glow Gifts met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met ons. We helpen je graag.